Algemene Voorwaarden

Deze handelsvoorwaarden en levering zijn van toepassing op producten die zijn gekocht op www.luxreaders.nl. Om op Luxreaders.nl te winkelen, moet je minimaal 18 jaar oud zijn en een geldige bankpas hebben die door Luxreaders geaccepteerd is. Luxreaders.nl is eigendom van Luxreaders ApS.

Wanneer je op Luxreaders.nl winkelt, ga je akkoord met deze voorwaarden en ben je daarom verplicht om de voorwaarden door te nemen voordat je bestelt. Aangezien Luxreaders deze voorwaarden van tijd tot tijd kan wijzigen, moet je elke keer dat je winkelt bij Luxreaders.nl de voorwaarden lezen. De voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 25 oktober 2017.

 

Betaling en levering

Wij accepteren betalingen via Visa, MasterCard en Paypal. Het bedrag wordt in rekening gebracht zodra het product is verzonden. Als je meer dan één product hebt besteld en een van deze is in de nabestelling, brengen wij je kosten in rekening wanneer dat product wordt verzonden.

Je kunt altijd de totale verzendkosten bekijken wanneer je een leveringsoptie kiest tijdens het voltooien van je bestelling. Deze zijn te zien bij het afrekenen wanneer je de leveringsoptie kiest.

 

Recht op annulering

Je hebt het recht om een aankoop binnen 14 dagen zonder reden te annuleren. Als je meer dan één product in een bestelling hebt gekocht, kun je ervoor kiezen om de aankoop van sommige of alle producten te annuleren. Lees hieronder over de terugbetaling van verzendkosten bij annulering.

De annuleringsperiode vervalt 14 dagen na de dag waarop je jouw product hebt ontvangen. Als je meerdere producten in één bestelling hebt besteld en we de producten niet tegelijkertijd kunnen leveren, loopt de opzegtermijn vanaf de dag dat je het laatste product ontvangt. Als de vervaldag een feestdag of een weekenddag is, wordt deze verlengd tot de volgende weekdag.

Je moet contact met ons opnemen om te annuleren. Je kunt ons een brief sturen op Luxreaders ApS, c/o Milcom A/S, Farum Gydevej 64, 3520 Farum, Denemarken, waarin u uw annuleringswens aankondigt of een e-mail kunt sturen naar hallo@luxreaders.nl.

De annuleringsperiode wordt nageleefd alsje je annuleringsbericht hebt verzonden voordat de annuleringsperiode is verstreken.

Je kunt niet annuleren door simpelweg het product te weigeren na ontvangst of door het niet op te halen zonder Luxreaders te informeren over je wens om de aankoop te annuleren

Retourzendingen en retourkosten van producten

Als je de aankoop van een product annuleert, moet je het product naar ons sturen op Luxreaders ApS, c/o Milcom A/S, Farum Gydevej 64, 3520 Farum, Denemarken zonder onnodige vertraging en maximaal 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je wenst te annuleren. De termijn wordt gerespecteerd als je de producten retourneert vóór het verstrijken van de 14 dagen.

Producten kunnen niet worden verzonden op C.O.D. of zonder levering. Je betaalt voor de teruggave van het product.

 

Restitutie bij annulering

We betalen alle retourzendingen terug wanneer je annuleert, inclusief verzendkosten. Dit is echter niet van toepassing in het volgende geval: als je verschillende producten in een bestelling hebt gekocht en slechts een deel van je aankoop annuleert, vergoeden wij de verzendkosten niet.

Als je een leveringsoptie hebt gekozen die duurder is dan de goedkoopste optie die wij aanbieden, zullen we de extra kosten niet terugbetalen. We vergoeden het bedrag zonder onnodige vertraging en in elk geval maximaal 14 dagen vanaf de dag dat we je annuleringsbericht hebben ontvangen. Totdat we je geretourneerde producten hebben ontvangen of je retourdocumentatie hebben verzonden, kunnen we de terugbetaling vasthouden.

Tenzij je uitdrukkelijk anders bent overeengekomen, betalen wij de terugbetaling met dezelfde betaalmethode die je tijdens de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt. In elk geval zul je geen enkele vorm van kosten opgelegd krijgen als gevolg van de terugbetaling.

 

Klacht

Als een gekocht item tekortkomingen vertoont, bijvoorbeeld materiële- of fabricagefouten – is het kooprecht van toepassing. Je kunt binnen 24 maanden na het tijdstip van aflevering klagen over tekortkomingen in het product door contact met ons op te nemen via hallo@luxreaders.nl.

We vragen je om zo gedetailleerd mogelijk te vermelden wat het probleem is. Het is geen vereiste maar het maakt het gemakkelijker om de fout te lokaliseren en de tijd te minimaliseren die wordt besteed bij het verwerken van je klacht.

Als de klacht gegrond is en de tekortkoming niet kan worden opgelost zonder het product terug te sturen, zullen wij je redelijke verzendkosten terugbetalen. Houd er rekening mee dat het product altijd in de juiste verpakking moet worden verzonden en dat je een kwitantie voor verzending moet ontvangen. Bewaar de postbonnen, inclusief informatie over verzendkosten en eventueel track-en-trace-nummer.